måndag, augusti 25, 2008

Vilken helg!

Jag tycker inte att jag har fått någonting gjort i helgen. Jag hade planerat in en förmiddag hos hårfrisörskan på lördagen, men hon ringde och påstod att hennes dotter fått maginfluensa så att hon var tvungen att boka om tiden.
Det är så typiskt folk att hitta på ursäkter när de inte orkar jobba. Maginfluensa! Hon vet att jag inte har något att sätta emot där. Annars är min frisör riktigt duktig. Jag har äntligen lyckats hitta någon som har förståelse för mitt hårs speciella behov, och som alltid gör som jag vill. Men nu måste jag fundera på om jag ska byta frisör. Jag har haft henne, Lena heter hon, i fyra år nu. Hon hör till det fåtal frisörer som inte nödvändigtvis ska hålla på att pladdra hela tiden. Jag är inte intresserad av varken vädret eller skvaller om vem Brad Pitt satte på senast eller hur länge det dröjer innan kronprinsessan gifter sig.
Men hyser hon inte större respekt för mig än att hon väljer att ställa in en bokad tid med svepskäl att dottern mår illa så vet jag inte... Om det nu skulle vara så att flickebarnet verkligen är sjukt så gör det väl inget om hon ligger hemma och kräks i sin ensamhet. Lena borde bara vara tacksam att komma ifrån kräklukten.


Nåja, jag fick sätta upp håret själv inför bjudningen vi skulle till på lördagskvällen. Greve Dracula skulle ha ett mindre sällskap på middag för att fira att hans travhäst gjort sitt första lopp, på Solvalla. Hästkraken sprang in som sexa så det var väl inte så mycket att yvas över men Greve Dracula är inte den som är den. Finns det ingen anledning att ställa till med kalas så brukar han hitta på en. Han har gäster nästan varje helg.
Han är väl ensam, stackarn.


Nu blev det ingen bjudning och jag är inte ledsen för det. Visserligen hade jag hunnit sätta upp håret med Elsas hjälp och lagt en omsorgsfull make up men det var ändå inte förspilld tid för som plåster på mina obefintliga sår tog Ivar med mig ut på premiärvisningen av Arn.
Ivar har en stående inbjudan till alla premiärer från SF eftersom han varit med och ritat den nya biografen i Solna. Vi brukar inte utnyttja den för Ivar är inte så intresserad av att synas i rampljuset, men nu tyckte han synd om mig som var så vacker till ingen nytta, att han beställde en limosin och visade upp sig på röda mattan. Jag tror jag såg presskort från både Hänt Extra och Se så idag ska jag skicka Elsa att köpa alla skvallertidingar.


På söndagen tog vi det lite lugnt. Personalen var som vanligt ledig och vi hade hela huset för oss själva. Jag arrangerade blommorna jag beställt. Det är så härligt att ha huset fyllt med färska blommor. Jag brukar försöka blanda vackra blommor med sådana som doftar mycket, så att man får det bästa av två världar.

Inga kommentarer: